Wegens werkzaamheden aan onze site is  informatie beperkt beschikbaar. Sorry voor het ongemak.

Clubgebouw

aan de linkerzijde

Clubgebouw

met links het havenkantoor

Havenkantoor

Passanten welkom

Watersport Vereniging Abel Tasman is een vereniging met veel actieve leden. Ze heeft een eigen haven, 't Dok, de functie van havenmeester wordt door de leden zelf ingevuld. De vereniging heeft een evenementen- en clubhuiscommissie.
Passanten uit Nederland en andere landen weten de haven aan het oude Eemskanaal maar al te goed te vinden. Door de uitzonderlijke ligging van de haven biedt deze dan ook goede mogelijkheden voor een tocht naar de Nederlandse en Duitse Waddeneilanden. Ook kan men de Eems opvaren richting Emden, Leer en andere Duitse haventjes bezoeken. Via de Roggenkampsluis verkrijgt men toegang tot het Damsterdiep. Friesland en Drenthe bereikt men door het Eemskanaal in westelijke richting te bevaren.
Op de site vindt u verwijzingen en verenigingsinformatie welke uw verblijf in de jachthaven en de gemeente Eemsdelta zullen veraangenamen.

Vaste ligplaatsen en Winterligplaatsen

Voor leden hebben we vaste ligplaatsen beschikbaar (1). Door het indienen van een aanvraagformulier, welke u op onze website kunt invullen, kunt u een aanvraag plaatsen voor een vaste ligplaats. De ligplaatsen zijn het gehele jaar beschikbaar. De bedragen voor contributie en het liggeld vindt u hier.

Wilt u ligplaats alleen voor de periode 1 oktober tot en met 31 maart, een zogenaamde winterligplaats (1), dan betaalt u slechts de helft van het tarief van een vaste ligplaats.

(1) alleen toegewezen bij beschikbaarheid van vrije ligplaatsen

ligplaatsen totaal